"באמצע מוסף הייתה אזעקה" שיחה מיוחדת עם הגרי"מ לאו

אייל ראובן No Comments on "באמצע מוסף הייתה אזעקה" שיחה מיוחדת עם הגרי"מ לאו

לרגל יום הכיפורים שוחח הרב הראשי לישראל לשעבר הגרי"מ לאו שליט"א עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב"מהדורת הבוקר" על מה שצריך לקחת מהימים האלו, על קירוב ישראל לאביהם שבשמיים ועל הזיכרונות ממלחמת יום הכיפורים | שיחה מרתקת

צילום: יוסי אלוני | פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב הראשי לישראל לשעבר הגרי"מ לאו בשיחה מרתקת לכבוד יום הכיפורים עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב"מהדורת הבוקר": "צריך לנצל את הימים האלו של ההתקרבות לקחת מהם לכל ימות השנה. כל אחד מרגיש שאלו שבאים לבית הכנסת בימים אלו הם לא אנטי, ביום כיפור הם זועקים קבלת עול מלכות שמים, יש לזה השפעה לשאר ימות השנה, זה ברור" אמר הרב.

"המסר שלנו מהימים האלו זה לא לשנוא אחד את השני. גם אם לא כולנו בדרגה של לראות את מעלת חברנו, אבל למה לראות את חסרונם?. בייחוד לפני הבחירות החמישיות חשוב לחדד את זה, תצביע מה שתצביע אבל רק בלי לשנוא ולדבר רע על השני".

הרב לאו חוזר 49 שנה אחורה ונזכר במלחמת יוה"כ: "אני זוכר את יום הכיפורים בתל אביב שפתאום הייתה אזעקה בתפילת מוסף. כבר מהבוקר באו לגייס אנשים ככה עם הטלית היישר אל הג'יפ. בבית הכנסת אמרנו אז את עשרת הרוגי מלכות, נשארו רק המבוגרים והילדים".

"עם הימים נודע לנו גודל האסון שפקד אותנו. כל כך הרבה קרבנות ואבדות, היו קבורות זמניות בצפון. אבל זכינו גם לניסים שהצלחנו לנצח, ניסים כאלו לא נשמעו בשום מקום איך העם הקטן הזה הצליח להביס את שני אויביו מצפון ומדרום. אני זוכר את האחדות שהייתה אז בעם. למה רק בימים כאלו אנחנו מתאחדים ובימי שגרה מחפשים רק חסרונות?" תהה הרב.

"למחרת יום הכיפורים הלכתי לבית החולים איכילוב ושאלתי מה אני יכול לעזור. הדפיסו לי פתק שהיה כתוב עליו רב בית החולים, הגיעו 475 פצועים קשה במסוקים, הייתי צריך לטפל נפשית במשפחות של הפצועים. שלשה חודשים הייתי שם, אני לא אשכח שחיילים לא דתיים ביקשו ממני תפילין, היו ימים קשים אבל ימים גדולים מאוד".



0 תגובות